Помаците и Балканските войни – 1912-1913

Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: EvroPOMAK Date: March 07, 2010, 12:40
Разглеждайки всичките теми, се оказа, че в сайта има много коментари за събитията от този период, което време е изпълнено с много въпросителни, неизвестни, страдания и противоречиви чувства от страна на Помаците!  Затова, ако се приеме като предложение да се отвори една по-обобщена тема за Помаците и тяхната съдба свързана с Балканските войни, а и техният път по пътеките на тези войни, както след това и в Първата световна война и последвалите военни събития !
Като начало с един кратък исторически коментар от големият приятел на Помаците!  „Балканските войни започнаха през месец октомври 1912г. и продължиха след 1913 г. като Първата и Втората Балканска война или Междусъюзническа война. Началото на Балканската война от България се постави на 5 октомври 1912г. след като от най-високият връх над градчето Тъмръш, пукна първата пушка и оръдията срещу така наречената „Помашка Република – Тъмръш“!
Четири държави воюваха срещу Турция. Четири и то все християнски. Сърбия, Гърция, България и Черна Гора. За обикновените хора в Османската империя, които изповядваха ислям, тя беше „кръстоносна“, което да рече „верска“. И затова всички в Империята, които изповядваха ислям, бяха вътрешно убедени, че трябва да подкрепят Турция. Помаците в по-голямата си част, също бяха за Турция.
Това ще рече, че макар и да живееха в християнски държави, те се молеха да победи Турция. Но ето, че Турция, не победи! И какво ли щеше да стане с тези, които се намираха в християнските държави. Очаквало се да е лошо. Но, то пък не дойде веднага! А защо ли? Защото съюзниците срещу Турция се скараха. Започна Втората Балканска война, наречена Междусъюзническа през юни 1913г.
Сега Помаците се ориентираха на страната на България, тъй като там имаше най-много Помаци. С какво ли можеха да и помогнат. И както се започна войната, така и свърши, където България бе победена.
Помашките райони се разпределиха фатално зле за самите Помаци. Те попаднаха и в България, и в Гърция, и в Турция. А тъкмо такова разпределение означаваше липса на обединение. А обединението пък бе надежда на Помаците да претендират, че са национална общност, която заслужава признание именно, че са такава! Общност, равна на нация! Нация! Какво ли щеше да става оттук насетне!
Ставаше лошо! Много лошо! И това много лошо беше от страна на България.
Появиха се офицерите като този полковник Серафимов, който обвиниха Помаците в помагачество на турците и затова започна придвижването им, било към Турция, било към Гърция, към която бе предадена немалка част от помашките земи. Хиляди семейства бяха пропъдени. Хиляди! И то така – голи и боси, и земите им раздадени и разделени на бежанци – българи, приканени от други държави.
Тогава Помаците от безизходица и мъка запяха и пропяха песента „Пуста да остане бре мале 13-та година“ !
Какво ли се е случило тогава, та да бъде „проклета“ тази 1913-та година!?!
И то да е такава за целият Помашки народ! “
Напред към победата на истината, но без пушкала и ножове! Само с писалки, снимки и спомени!


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Балканджия Date: March 07, 2010, 13:50
Ще ви пусна един мой постинг от друга тема, защото има връзка и с настоящата:

Quote from: Балканджия on February 17, 2010, 08:31

Аз съм срещал син на човек от така наречения помашки полк в турската войска, който ми е разправял как целия помашки полк дезертирал и минал на страната на България. После през 1913 година 10-ти Родопски полк на Българската армия съставен на 90% от смолянски помаци безстрашно настъпва към Одрин и го превзема. Да именно помаци са превзели, „непревзимаемия Одрин“. Най-ценни сведения дава един помак, внедрен там от българското разузнаване като бозаджия на турската войска. Денем продавал боза а вечер чертаел карти на Одринските укрепления. Така, че монетата има две страни Сюлейман. Но най-тъжното че докато момчетата и мъжете са се биели за България и са превземали Одрин, други части на нашата армия са клали и тормозили близките им в родните им села. Това е нещо от което мен лично ме е срам като българин.


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: celestialwish Date: March 07, 2010, 15:25
Впрочем, помаците, служили в турската армия по времето на Балканската война,
са оказали поне на два пъти неоценима помощ на българската армия. Ако не са били те,
България е могла дори да претърпи поражение в един точно определен момент.
Любопитно ми е дали някой знае нещо за това.
Отчасти то е широко известно, и отчасти – не.


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: tersid Date: March 07, 2010, 16:07
На мен ми е любопитно да разбера ,престорен ли е политическия и историческия наивистичен фантасмагоризъм или си е природен и какво мислите за наивистичната фантасмагория в политиката и историята.
Фантасмагория- буквален превод- говорене за призрачни и въображаеми, нереални неща и събития.
Наивитет – Наивност – лекомислие ,което е изразено на показ.
Питам не заради друго ,защото ми се мотае из акъла ,че е много вероятно да се окаже в един момент,че и сред Опълченците на Шипка е имало представители на нашта милост.


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: ves.K Date: March 07, 2010, 18:55
Али Рефик-опълченец бил се на Шипка[пояснение-от горната страна на върха е бил].


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: tersid Date: March 07, 2010, 19:15

Quote from: ves.K on March 07, 2010, 18:55

Али Рефик-опълченец бил се на Шипка[пояснение-от горната страна на върха е бил].

Имаш ли му автобиографията и военната книжка.

Всъщност предположенията ми се оказаха правилни ,само си подадох пръста, и го захапахахахаха


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: ves.K Date: March 07, 2010, 19:31

Quote from: tersid on March 07, 2010, 19:15

Имаш ли му автобиографията и военната книжка.
Всъщност предположенията ми се оказаха правилни ,само си подадох пръста, и го захапахахахаха

?Биография може би -ама военна книжка!
Да не си от военно отчетно бюро


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: EvroPOMAK Date: March 07, 2010, 19:36
Опълченци (Редифи) от Турската армия, в някой край и някоя от Балканските войни 1912-1913г.


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: isa71 Date: March 07, 2010, 20:25
Участ на мирното население [редактиране]
Първата балканска война нанася големи щети на жителите на районите, през които преминават войските. В Тракия и Родопите са опустошени редица села (турски, гръцки, българомохамедански и българохристиянски).[141][142] От Лозенградски окръг бягат 50 000 турци. Десетки хиляди българи са принудени да търсят закрила в районите, завзети от техните сънародници.[143] Мюсюлманското население в Македония е подложено на репресии от местните християни и от съюзническите войски, което води до многохилядни бежански вълни към големите градове (Скопие, Битоля и Солун) и към Мала Азия.[144] Опустошенията, прекъсването на търговията и репресиите срещу мирното население, извършени и от двете воюващи страни, водят до масов глад през зимата и пролетта на 1913 г., който обхваща Одринско, части от Родопите и района на Гюмюрджина.[145][146] Епидемии от холера и дизентерия отнемат живота на много жители на Източна Тракия и България през есента на 1912 г., а след Втората балканска война се разпространяват от бежанците по целия полуостров.[147]
Победителите повеждат политика на национална и религиозна асимилация в новопридобитите територии. Под ръководството на Българската православна църква през януари-февруари 1913 г. са покръстени хиляди помаци от Родопите (включително и от старите предели на Царство България) и от поречията на Места и Струма.[148] Албанците в Косово и Македония, които се противопоставят на сръбските и черногорските войски, са подложени на масови кланета.[149] Във Вардарска Македония още от есента на 1912 г. сръбските окупационни власти подлагат на натиск местните българи да се обявят за сърби. Управлението, установено от ВМОРО в Охрид, Велес и други градове, е разтурено, много дейци на революционната организация са арестувани или убити. На гонения са подложени и екзархийските свещеници и българските учители, на чието място идват сръбски. Българските училища са закрити, а сръбски чети извършват насилствено разоръжаване на селските милиции, съпроводено с побои и убийства.[150] Гърците в Югозападна Македония провеждат аналогична политика спрямо местните българи.[1
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%B2%D0%BE%D0%B9%D0%BD%D0%B0


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: EvroPOMAK Date: March 07, 2010, 20:49
Военни маневри и позиции край Одрин – 1912г. – 1913г.


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Балканджия Date: March 07, 2010, 23:13
Български войник дава вода на ранен османски войник-Първата Балканска война (1912-1913):


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: abc Date: March 08, 2010, 09:17
Като се има предвид техниката от ония години допускам, че фотографа се е гласил за по-добро осветление, после нашия е отишъл до другия войник, позирал е, може да са повторили кадъра и след това никой не знае с кого какво се е случило. От ония години трудно се намират спонтанни кадри Балканджия.


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Балканджия Date: March 08, 2010, 09:22
Тази снимка е доста популярна и в съседна Турция, където също се дава за пример. Войната си е война АБЦ, но и по време на война се среща човечност!


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: abc Date: March 08, 2010, 09:25
Не споря за това. Снимката обаче ми се струва леко неестествена. А иначе сигурно е имало много други реални случаи на човечност. Само дето нивото на техниката тогава е налагало позирането.


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Балканджия Date: March 08, 2010, 09:47
Абц мога да ти дам една снимка на прадядо ми от 1917 година, където позициите им са атакувани от английската авиация и фотографа е снимал точно като се прибират в укритията. Ето я и нея:


Прадядо ми е точно в средата и единственият без шапка. Както виждаш човекът до него дори е хванат в движение. Още тогава не винаги се е налагало позиране

Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: dim56 Date: March 08, 2010, 19:15
Прав си, abc, нещата могат да станат и така  ;):

 


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Бай Митре Date: March 09, 2010, 23:36
Братя,
след почти двумесечен труд върху филмирането на книгата „Герои и героичното презъ войната с турците“ имам удоволствието да споделя труда си с Вас !
През цялото време докато сглобявах клипчетата съм бил с ясното съзнание,че с разпространението им по интернет,макар и с ограничена аудитория от няколко сайта,тези знаини и незнаини герои и събития ще станат достояние на доста хора и няма да бъдат забравени и да останат като информация в някоя библиотека сред тоновете книжнина.Надявам се да Ви харесат !

Посвещава се на всички загинали и сражавали се в името на Родината и техните семейства !

1. „Смъртта на авиатора“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 1

2. „Едно бащино писмо“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 2

3. „Баща и син“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 3

4. „Героизмътъ на българите“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 4

5. „Българската жена“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 5

6. „Невероятно“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 6

7. „Не колко,а къде са“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 7

8. „Капитанъ Забрански“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 8

9. „Около Одринъ“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 9

10. „Майки“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 10

11. „Една мила сцена“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 11

12. „Ранените българи“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 12

13. „Изъ разказа на единъ офицеръ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 13 (Embedding disabled, limit reached)
14. „Сигналистътъ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 14 (Embedding disabled, limit reached)
15. „Славната смъртъ на единъ юнакъ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 15 (Embedding disabled, limit reached)
16.“Турски отзивъ за българския войникъ“- Герои и героичното в Балканската война клип 16 (Embedding disabled, limit reached)
17. „Турското великодушие“ – Герои и героичното в Балканската война клип 17 (Embedding disabled, limit reached)
18. „Въ болницата“ – Герои и героичното в Балканската война клип 18 (Embedding disabled, limit reached)
19. „Въ землянките“ – Герои и героичното в Балканската война клип 19 (Embedding disabled, limit reached)
__________________


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: isa71 Date: March 10, 2010, 08:59
баи митре,темата е за помаците и балканските воини,твоя пост няма нищо общо


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Бай Митре Date: March 12, 2010, 14:33

баи митре,темата е за помаците и балканските воини,твоя пост няма нищо общо

Кардаш,случайно да си видял че пише: Помаците и БАЛКАНСКИТЕ ВОЙНИ ? То,това ако няма общо,незнам кое има ?! И още нещо-какво толкоз се впрегна,да не съм обидил някои ? Това е история…
Буд здрав !


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 01, 2012, 19:54
http://www.rodopismolian.blogspot.com/2012/11/blog-post_7970.html
Институт „Помак” издаде книга за Балканската война! Освободителите – „Армия от бандити, поробили Родопите”
01 ноември 2012, четвъртък
Книга срещу освободителния характер на Балканската война се разпространява тайно в джамиите на Родопите.

Исмен Реджепов, който е неин автор, твърди, че е бил близък с писателя Николай Хайтов.

Книгата със заглавие „Балканските войни в Родопите 1912-1913 г.“ е първото издание на основаната неотдавна неправителствена организация „Европейски институт Помак“, съобщава репортер на 24smolian.

Според автора й, войната не освобождава българите-мюсюлмани, а напротив – тя е насочена срещу тях. Това е така, защото, според автора й, Турция била готова и отстъпила доброволно Родопите на България, но българите християни извършили геноцид над „помаците“, като клали, прогонвали и палили цели села.

Читатели определят книгата едновременно като „промарксическа и проислямистка“.

Авторът твърди, че „в основата на исляма е заложена ценностна система, която я превръща в световна господстваща система“. В доказателство на своята теза Реджепов привежда спомени, които се оказват реминисценции на събития от османско време, но с нов прочит, който ги свързва с българската войска:

„В селото било изиграно най-жестокото хоро, най-кървавото хоро, оставило неизлечими следи в паметта на хората от това време като черен спомен за нечуваните издевателства на една свирепа армия от бандити, която за кощунство на преживелите трагедията се нарича армия-освободителка на поробените братя в Родопите.“

Българските управници продължавали политиката на предшествениците си от времето на Балканската война. „Тази мъст проличава в етно-религиозното прочистване на региона чрез провеждането на методичен икономически и духовен геноцид в родопския край“, подчертава Реджепов.

За разпространението на „Балканските войни в Родопите 1912-1913 г.“ първи сигнализира академик Георги Марков, поради което тя е вече недостъпна за широката публика.


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Николай Date: November 01, 2012, 21:08
:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: subigi kurt Date: November 01, 2012, 22:09

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Когато Турчин каже че са клани арменци му дават Нобелова награда, а тук нещо на терсене. Други пък ги прокудиха че искали да изследват мита Батак. ;D 8) ???


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: ibrahim65 Date: November 01, 2012, 23:11

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Книга пише, че българите са клали и гонили помаците

http://dnes.dir.bg/news/rodopi-kniga-pomatzi-balkanskite-voyni-pomak-12325069?nt=4


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: solinvictus Date: November 02, 2012, 01:44

Книга пише, че българите са клали и гонили помаците

http://dnes.dir.bg/news/rodopi-kniga-pomatzi-balkanskite-voyni-pomak-12325069?nt=4

Поредното активно турско мероприятие и лъжа ! С помощта на помаците!


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Suleyman.45 Date: November 02, 2012, 06:26
Mladi i bolni psihi4eski  slavyanobulgaski istori4ari-papagali pak ste zabravili,4e za da ima efekt le4enieto vi hap4etata trybva da se vzemat redovno.Psihi4eskite bolesti ne se lekuvat lesno,osobeno ako sa nasledstveni kolektivni Hayde begom mar6 pri sebepodomnite vi fa6isto-komunisti ot ataka i vmwo.Nahalni glupavi na n-ta stepen.


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 06:46

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Според мен забравена истина ;)  Истината не разделя , а сплотява.Това е минало и някой който го определя за антибългарско -греши! ::) ;)
Препоръчвам ти да прочетеш:“Несъмнено са направени реални усилия да се спре беззаконието на четите и да се справят властите със случаите на мародерство от страна на войските. Архивите на военните съдилища, които притежаваме, показват, че през януари 1913 година в българските щабове се е чувствала тревога от честите и тежки случаи на изстъпления, извършвани в окупираните територии. Една телеграма-циркуляр (вж. приложение А13) изпратено до командирите и управителите в Македония и Тракия, изисква от тях да започнат разследвания по всякакви случаи на изстъпления, извършвани срещу жителите на окупираните територии. Телеграмата им напомня, че в този случай е поставена на изпитание честта на армията, а също така, че всякакво безразличие от тяхна страна спрямо престъпления на отделни лица ще накара света да счита цивилизоваността на българина за не по-висока от тази на неговия неприятел. С две по-късни телеграми военните съдилища получават указания да се занимаят веднага с такива обвинения и да дават предимство на такива дела пред всички други, по-специално когато оплакванията идват от турското население. Тонът на тези инструкции е всичко, което може да се иска. Неприятното е, че до 15 февруари 1913 година военните съдилища в Македония са произнесли присъди само срещу 10 лица за убийство, срещу 8 лица за кражба или плячкосване и срещу 2 лица за изнасилване. Голям брой все още са в етап на разследване и тук са включени 78 дела за убийство, 69 за грабеж, 7 за изнасилване, 7 за кражба, прикрита под формата на налог или данък, 14 за палеж и 81 за най-различни видове кражба или измама. Измежду виновниците 37 са македонски въстаници, включително 6 войводи. Ние не знаем точно колко от тези дела са завършени и колко от виновниците са действително осъдени, тъй като архивите на македонските военни съдилища са били загубени при евакуирането на Серес. Но имаме информация, че при евакуирането на града, над 200 затворници, числящи се преди това към българската армия и към нередовните чети, са излежавали присъди в затвора на Серес. Имаме основание да считаме, че тогава те са били освободени – едно нежелателно нарушение, което може би е било неизбежно при съществуващите обстоятелства. Тези факти показват, че в Македония е направено значително усилие за справяне с изстъпленията, извършени срещу турското население. Това в известна степен може да се счита като закъсняла мярка, и няма съмнение, че една незабавна екзекуция на някои от по-видните престъпници в ранните седмици на войната би имала много по-благоприятен ефект. Общественото мнение на Балканите не осъжда със същата строгост изстъпления, извършени от християни срещу мюсюлмани, както това се извършва от неутрални наблюдатели. Това е нещо неизбежно, като се имат предвид историческите условия. Но няма съмнение, че ръководителите на българската армия са направили реален опит да възстановят нейната чест и че този

73

опит е успешен, тъй като е довел до голямо подобрение в поведението на българските войски и бойците от нередовните формации. Трябва да се зачетат усилията на българското правителство. С оглед да се спрат грабежите, то издаде указ, с който обявява всички прехвърляния на поземлена собственост от мюсюлманското население през периода на войната за незаконни и недействителни.

Нека споменем тук широко прилаганата от българите практика за насилствено покръстване в християнската вяра. Помаците са българи по народност и език, които в даден период от турското завоевание са били насилствено принудени да приемат Исляма. Те не говорят турски език и са запазили някои от традиционните спомени на християнското си минало. Но в повечето Случаи обстоятелствата са ги направили фанатични мюсюлмани. Техният брой в новоосвободените територии възлиза на не по-малко от 80 хиляди, съсредоточени главно на север и на изток от Неврокоп Светият синод на Българската православна църква е възприел план за масово връщане към християнството, като много често Синодът разчита на подкрепа от военните и цивилните власти, а също така несъмнено и от страна на въстаническите чети. Обикновено не е било нужно да се прилага някакво реално насилие; заплахите, подкрепени с наличието на явна сила и власт, гарантираща тяхното прилагане, се оказва достатъчна, за да накара цели села да се подчинят и да извършат покръстването. Това е систематично прилагана политика. Много време преди избухването на Втората балканска война помаците в повечето от районите външно са се подчинявали на Българската православна църква и с привидно усърдие присъствали на богослужението и проповедите на свещениците и монахините, изпратени от Светия синод, за да ги наставляват в основните принципи на християнството. Това отклонение влиза в ярко противоречие с толерантността, която българското царство обикновено проявява спрямо мюсюлманите, живеещи в неговите граници, и трябва да се счита за едно от най-малко извинимите бруталности по време на войната. Светият синод се аргументира с пояснението, че тъй като сила е била приложена за покръстване на християните в Исляма, то справедливо било отново да бъде прилагана сила в обратния процес. Такива доводи представляват още едно доказателство, че народите, чието съзнание в продължение на векове се е оформяло от принципите за отплатата и от практиката на отмъщението, клонят към едно общо ниво на деградация…… „http://promacedonia.com/karnegi/glava2_1.html
и още:http://pomakleaks.webs.com/


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: solinvictus Date: November 02, 2012, 17:22
Разбира се ,че такива псевдо истини няма да обединят никой.Те се измислят в центрове чужди на това население и под шапката на исляма лъжат.Но Аллах ще ги накаже със своята сила!Такива пошли писания се спонсорират от арабски сунити и са от различни ислямски секти ,които тровят българските мохамедани в Родопите!Такива книжки вредят и насаждат омраза!


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Suleyman.45 Date: November 02, 2012, 21:30
A siderov karaka4anov mir i lubov.Mlado mom4e naistina li ne razli4ava6 zloto ot dobroto,uvajenieto i neza4itaneto na razli4niya.Naistina li misli6,4e nyakoy nyama pravo na mneniye za istori4eski tragediyi umi6leno pazeni v tayna ot ob6testvoto,ta samo predi 25g.byaha ubivani hora samo zaradi gordite si musulmanski imena.Naistina li smyata6,4e pisaneto na kniga za klanetata i pojarite izvur6eni ot bulgarite po poma6kite sela se sponsorira s turski pari.Razbiri mom4e s tozi na4in na jivot,s tezi pisaniya pulni s omraza,nenavist,psuvni nikogo nyama priob6tite kum vas-nito turki nitto pomaki nito romi.Umniya se kontzetrira v/u prilikite,a glupaka v/u razlikite.Na otno6eniya na ob6testva tozi na4in na povedenie vodi do stra6ni mnogo sta6ni ne6ta.Vuv 2ta sv.voyna zaginaha 50miliona 4ove6ki su6testva ivsi4kite sa mislili,4e obi4at mnogo rodinata si,4e sa veliki,a drugite sa ni6tojestva bez pravo najivot imislene.


Re: Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 21:31

Разбира се ,че такива псевдо истини няма да обединят никой.Те се измислят в центрове чужди на това население и под шапката на исляма лъжат.Но Аллах ще ги накаже със своята сила!Такива пошли писания се спонсорират от арабски сунити и са от различни ислямски секти ,които тровят българските мохамедани в Родопите!Такива книжки вредят и насаждат омраза!

На кого вредят на кръстоносците които с насилие и зверства покръствали,горили, изнасилвали…. >:(  Ти какво очакваш любов ли? ??? ::)
А и не съм знаел уважавани историци като Н. Хайтов,В Дечов, и Стойо Шишков да са „арабски сунити и са от различни ислямски секти“. Я се порови малко те не пишат ли за тези срамни действия над мирно население.За някой серсеми естествено е гордост да нападнеш хора без оръжие и мераци да воюват и да колят. ;)


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 21:35
http://www.rodopismolian.blogspot.com/2012/11/blog-post_2.htmlВасил Войнов: Война между помаците от „Помак“ и българомохамеданите от „Дружба-Родина“!? Георги Марков спря книгата на Реджепов
Да живеят историчарите от БАН, да живее свободата на словото, да живее цензурата.Кумонизма се завърна :-\


Герои и героичното в Балканската война клип 1

2. „Едно бащино писмо“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 2

3. „Баща и син“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 3

4. „Героизмътъ на българите“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 4

5. „Българската жена“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 5

6. „Невероятно“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 6

7. „Не колко,а къде са“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 7

8. „Капитанъ Забрански“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 8

9. „Около Одринъ“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 9

10. „Майки“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 10

11. „Една мила сцена“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 11

12. „Ранените българи“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 12

13. „Изъ разказа на единъ офицеръ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 13 (Embedding disabled, limit reached)
14. „Сигналистътъ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 14 (Embedding disabled, limit reached)
15. „Славната смъртъ на единъ юнакъ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 15 (Embedding disabled, limit reached)
16.“Турски отзивъ за българския войникъ“- Герои и героичното в Балканската война клип 16 (Embedding disabled, limit reached)
17. „Турското великодушие“ – Герои и героичното в Балканската война клип 17 (Embedding disabled, limit reached)
18. „Въ болницата“ – Герои и героичното в Балканската война клип 18 (Embedding disabled, limit reached)
19. „Въ землянките“ – Герои и героичното в Балканската война клип 19 (Embedding disabled, limit reached)
__________________


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: isa71 Date: March 10, 2010, 08:59
баи митре,темата е за помаците и балканските воини,твоя пост няма нищо общо


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Бай Митре Date: March 12, 2010, 14:33

баи митре,темата е за помаците и балканските воини,твоя пост няма нищо общо

Кардаш,случайно да си видял че пише: Помаците и БАЛКАНСКИТЕ ВОЙНИ ? То,това ако няма общо,незнам кое има ?! И още нещо-какво толкоз се впрегна,да не съм обидил някои ? Това е история…
Буд здрав !


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 01, 2012, 19:54
http://www.rodopismolian.blogspot.com/2012/11/blog-post_7970.html
Институт „Помак” издаде книга за Балканската война! Освободителите – „Армия от бандити, поробили Родопите”
01 ноември 2012, четвъртък
Книга срещу освободителния характер на Балканската война се разпространява тайно в джамиите на Родопите.

Исмен Реджепов, който е неин автор, твърди, че е бил близък с писателя Николай Хайтов.

Книгата със заглавие „Балканските войни в Родопите 1912-1913 г.“ е първото издание на основаната неотдавна неправителствена организация „Европейски институт Помак“, съобщава репортер на 24smolian.

Според автора й, войната не освобождава българите-мюсюлмани, а напротив – тя е насочена срещу тях. Това е така, защото, според автора й, Турция била готова и отстъпила доброволно Родопите на България, но българите християни извършили геноцид над „помаците“, като клали, прогонвали и палили цели села.

Читатели определят книгата едновременно като „промарксическа и проислямистка“.

Авторът твърди, че „в основата на исляма е заложена ценностна система, която я превръща в световна господстваща система“. В доказателство на своята теза Реджепов привежда спомени, които се оказват реминисценции на събития от османско време, но с нов прочит, който ги свързва с българската войска:

„В селото било изиграно най-жестокото хоро, най-кървавото хоро, оставило неизлечими следи в паметта на хората от това време като черен спомен за нечуваните издевателства на една свирепа армия от бандити, която за кощунство на преживелите трагедията се нарича армия-освободителка на поробените братя в Родопите.“

Българските управници продължавали политиката на предшествениците си от времето на Балканската война. „Тази мъст проличава в етно-религиозното прочистване на региона чрез провеждането на методичен икономически и духовен геноцид в родопския край“, подчертава Реджепов.

За разпространението на „Балканските войни в Родопите 1912-1913 г.“ първи сигнализира академик Георги Марков, поради което тя е вече недостъпна за широката публика.


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Николай Date: November 01, 2012, 21:08
:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: subigi kurt Date: November 01, 2012, 22:09

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Когато Турчин каже че са клани арменци му дават Нобелова награда, а тук нещо на терсене. Други пък ги прокудиха че искали да изследват мита Батак. ;D 8) ???


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: ibrahim65 Date: November 01, 2012, 23:11

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Книга пише, че българите са клали и гонили помаците

http://dnes.dir.bg/news/rodopi-kniga-pomatzi-balkanskite-voyni-pomak-12325069?nt=4


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: solinvictus Date: November 02, 2012, 01:44

Книга пише, че българите са клали и гонили помаците

http://dnes.dir.bg/news/rodopi-kniga-pomatzi-balkanskite-voyni-pomak-12325069?nt=4

Поредното активно турско мероприятие и лъжа ! С помощта на помаците!


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Suleyman.45 Date: November 02, 2012, 06:26
Mladi i bolni psihi4eski  slavyanobulgaski istori4ari-papagali pak ste zabravili,4e za da ima efekt le4enieto vi hap4etata trybva da se vzemat redovno.Psihi4eskite bolesti ne se lekuvat lesno,osobeno ako sa nasledstveni kolektivni Hayde begom mar6 pri sebepodomnite vi fa6isto-komunisti ot ataka i vmwo.Nahalni glupavi na n-ta stepen.


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 06:46

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Според мен забравена истина ;)  Истината не разделя , а сплотява.Това е минало и някой който го определя за антибългарско -греши! ::) ;)
Препоръчвам ти да прочетеш:“Несъмнено са направени реални усилия да се спре беззаконието на четите и да се справят властите със случаите на мародерство от страна на войските. Архивите на военните съдилища, които притежаваме, показват, че през януари 1913 година в българските щабове се е чувствала тревога от честите и тежки случаи на изстъпления, извършвани в окупираните територии. Една телеграма-циркуляр (вж. приложение А13) изпратено до командирите и управителите в Македония и Тракия, изисква от тях да започнат разследвания по всякакви случаи на изстъпления, извършвани срещу жителите на окупираните територии. Телеграмата им напомня, че в този случай е поставена на изпитание честта на армията, а също така, че всякакво безразличие от тяхна страна спрямо престъпления на отделни лица ще накара света да счита цивилизоваността на българина за не по-висока от тази на неговия неприятел. С две по-късни телеграми военните съдилища получават указания да се занимаят веднага с такива обвинения и да дават предимство на такива дела пред всички други, по-специално когато оплакванията идват от турското население. Тонът на тези инструкции е всичко, което може да се иска. Неприятното е, че до 15 февруари 1913 година военните съдилища в Македония са произнесли присъди само срещу 10 лица за убийство, срещу 8 лица за кражба или плячкосване и срещу 2 лица за изнасилване. Голям брой все още са в етап на разследване и тук са включени 78 дела за убийство, 69 за грабеж, 7 за изнасилване, 7 за кражба, прикрита под формата на налог или данък, 14 за палеж и 81 за най-различни видове кражба или измама. Измежду виновниците 37 са македонски въстаници, включително 6 войводи. Ние не знаем точно колко от тези дела са завършени и колко от виновниците са действително осъдени, тъй като архивите на македонските военни съдилища са били загубени при евакуирането на Серес. Но имаме информация, че при евакуирането на града, над 200 затворници, числящи се преди това към българската армия и към нередовните чети, са излежавали присъди в затвора на Серес. Имаме основание да считаме, че тогава те са били освободени – едно нежелателно нарушение, което може би е било неизбежно при съществуващите обстоятелства. Тези факти показват, че в Македония е направено значително усилие за справяне с изстъпленията, извършени срещу турското население. Това в известна степен може да се счита като закъсняла мярка, и няма съмнение, че една незабавна екзекуция на някои от по-видните престъпници в ранните седмици на войната би имала много по-благоприятен ефект. Общественото мнение на Балканите не осъжда със същата строгост изстъпления, извършени от християни срещу мюсюлмани, както това се извършва от неутрални наблюдатели. Това е нещо неизбежно, като се имат предвид историческите условия. Но няма съмнение, че ръководителите на българската армия са направили реален опит да възстановят нейната чест и че този

73

опит е успешен, тъй като е довел до голямо подобрение в поведението на българските войски и бойците от нередовните формации. Трябва да се зачетат усилията на българското правителство. С оглед да се спрат грабежите, то издаде указ, с който обявява всички прехвърляния на поземлена собственост от мюсюлманското население през периода на войната за незаконни и недействителни.

Нека споменем тук широко прилаганата от българите практика за насилствено покръстване в християнската вяра. Помаците са българи по народност и език, които в даден период от турското завоевание са били насилствено принудени да приемат Исляма. Те не говорят турски език и са запазили някои от традиционните спомени на християнското си минало. Но в повечето Случаи обстоятелствата са ги направили фанатични мюсюлмани. Техният брой в новоосвободените територии възлиза на не по-малко от 80 хиляди, съсредоточени главно на север и на изток от Неврокоп Светият синод на Българската православна църква е възприел план за масово връщане към християнството, като много често Синодът разчита на подкрепа от военните и цивилните власти, а също така несъмнено и от страна на въстаническите чети. Обикновено не е било нужно да се прилага някакво реално насилие; заплахите, подкрепени с наличието на явна сила и власт, гарантираща тяхното прилагане, се оказва достатъчна, за да накара цели села да се подчинят и да извършат покръстването. Това е систематично прилагана политика. Много време преди избухването на Втората балканска война помаците в повечето от районите външно са се подчинявали на Българската православна църква и с привидно усърдие присъствали на богослужението и проповедите на свещениците и монахините, изпратени от Светия синод, за да ги наставляват в основните принципи на християнството. Това отклонение влиза в ярко противоречие с толерантността, която българското царство обикновено проявява спрямо мюсюлманите, живеещи в неговите граници, и трябва да се счита за едно от най-малко извинимите бруталности по време на войната. Светият синод се аргументира с пояснението, че тъй като сила е била приложена за покръстване на християните в Исляма, то справедливо било отново да бъде прилагана сила в обратния процес. Такива доводи представляват още едно доказателство, че народите, чието съзнание в продължение на векове се е оформяло от принципите за отплатата и от практиката на отмъщението, клонят към едно общо ниво на деградация…… „http://promacedonia.com/karnegi/glava2_1.html
и още:http://pomakleaks.webs.com/


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: solinvictus Date: November 02, 2012, 17:22
Разбира се ,че такива псевдо истини няма да обединят никой.Те се измислят в центрове чужди на това население и под шапката на исляма лъжат.Но Аллах ще ги накаже със своята сила!Такива пошли писания се спонсорират от арабски сунити и са от различни ислямски секти ,които тровят българските мохамедани в Родопите!Такива книжки вредят и насаждат омраза!


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Suleyman.45 Date: November 02, 2012, 21:30
A siderov karaka4anov mir i lubov.Mlado mom4e naistina li ne razli4ava6 zloto ot dobroto,uvajenieto i neza4itaneto na razli4niya.Naistina li misli6,4e nyakoy nyama pravo na mneniye za istori4eski tragediyi umi6leno pazeni v tayna ot ob6testvoto,ta samo predi 25g.byaha ubivani hora samo zaradi gordite si musulmanski imena.Naistina li smyata6,4e pisaneto na kniga za klanetata i pojarite izvur6eni ot bulgarite po poma6kite sela se sponsorira s turski pari.Razbiri mom4e s tozi na4in na jivot,s tezi pisaniya pulni s omraza,nenavist,psuvni nikogo nyama priob6tite kum vas-nito turki nitto pomaki nito romi.Umniya se kontzetrira v/u prilikite,a glupaka v/u razlikite.Na otno6eniya na ob6testva tozi na4in na povedenie vodi do stra6ni mnogo sta6ni ne6ta.Vuv 2ta sv.voyna zaginaha 50miliona 4ove6ki su6testva ivsi4kite sa mislili,4e obi4at mnogo rodinata si,4e sa veliki,a drugite sa ni6tojestva bez pravo najivot imislene.


Re: Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 21:31

Разбира се ,че такива псевдо истини няма да обединят никой.Те се измислят в центрове чужди на това население и под шапката на исляма лъжат.Но Аллах ще ги накаже със своята сила!Такива пошли писания се спонсорират от арабски сунити и са от различни ислямски секти ,които тровят българските мохамедани в Родопите!Такива книжки вредят и насаждат омраза!

На кого вредят на кръстоносците които с насилие и зверства покръствали,горили, изнасилвали…. >:(  Ти какво очакваш любов ли? ??? ::)
А и не съм знаел уважавани историци като Н. Хайтов,В Дечов, и Стойо Шишков да са „арабски сунити и са от различни ислямски секти“. Я се порови малко те не пишат ли за тези срамни действия над мирно население.За някой серсеми естествено е гордост да нападнеш хора без оръжие и мераци да воюват и да колят. ;)


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 21:35
http://www.rodopismolian.blogspot.com/2012/11/blog-post_2.htmlВасил Войнов: Война между помаците от „Помак“ и българомохамеданите от „Дружба-Родина“!? Георги Марков спря книгата на Реджепов
Да живеят историчарите от БАН, да живее свободата на словото, да живее цензурата.Кумонизма се завърна :-\


Герои и героичното в Балканската война клип 1

2. „Едно бащино писмо“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 2

3. „Баща и син“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 3

4. „Героизмътъ на българите“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 4

5. „Българската жена“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 5

6. „Невероятно“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 6

7. „Не колко,а къде са“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 7

8. „Капитанъ Забрански“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 8

9. „Около Одринъ“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 9

10. „Майки“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 10

11. „Една мила сцена“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 11

12. „Ранените българи“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 12

13. „Изъ разказа на единъ офицеръ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 13 (Embedding disabled, limit reached)
14. „Сигналистътъ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 14 (Embedding disabled, limit reached)
15. „Славната смъртъ на единъ юнакъ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 15 (Embedding disabled, limit reached)
16.“Турски отзивъ за българския войникъ“- Герои и героичното в Балканската война клип 16 (Embedding disabled, limit reached)
17. „Турското великодушие“ – Герои и героичното в Балканската война клип 17 (Embedding disabled, limit reached)
18. „Въ болницата“ – Герои и героичното в Балканската война клип 18 (Embedding disabled, limit reached)
19. „Въ землянките“ – Герои и героичното в Балканската война клип 19 (Embedding disabled, limit reached)
__________________


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: isa71 Date: March 10, 2010, 08:59
баи митре,темата е за помаците и балканските воини,твоя пост няма нищо общо


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Бай Митре Date: March 12, 2010, 14:33

баи митре,темата е за помаците и балканските воини,твоя пост няма нищо общо

Кардаш,случайно да си видял че пише: Помаците и БАЛКАНСКИТЕ ВОЙНИ ? То,това ако няма общо,незнам кое има ?! И още нещо-какво толкоз се впрегна,да не съм обидил някои ? Това е история…
Буд здрав !


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 01, 2012, 19:54
http://www.rodopismolian.blogspot.com/2012/11/blog-post_7970.html
Институт „Помак” издаде книга за Балканската война! Освободителите – „Армия от бандити, поробили Родопите”
01 ноември 2012, четвъртък
Книга срещу освободителния характер на Балканската война се разпространява тайно в джамиите на Родопите.

Исмен Реджепов, който е неин автор, твърди, че е бил близък с писателя Николай Хайтов.

Книгата със заглавие „Балканските войни в Родопите 1912-1913 г.“ е първото издание на основаната неотдавна неправителствена организация „Европейски институт Помак“, съобщава репортер на 24smolian.

Според автора й, войната не освобождава българите-мюсюлмани, а напротив – тя е насочена срещу тях. Това е така, защото, според автора й, Турция била готова и отстъпила доброволно Родопите на България, но българите християни извършили геноцид над „помаците“, като клали, прогонвали и палили цели села.

Читатели определят книгата едновременно като „промарксическа и проислямистка“.

Авторът твърди, че „в основата на исляма е заложена ценностна система, която я превръща в световна господстваща система“. В доказателство на своята теза Реджепов привежда спомени, които се оказват реминисценции на събития от османско време, но с нов прочит, който ги свързва с българската войска:

„В селото било изиграно най-жестокото хоро, най-кървавото хоро, оставило неизлечими следи в паметта на хората от това време като черен спомен за нечуваните издевателства на една свирепа армия от бандити, която за кощунство на преживелите трагедията се нарича армия-освободителка на поробените братя в Родопите.“

Българските управници продължавали политиката на предшествениците си от времето на Балканската война. „Тази мъст проличава в етно-религиозното прочистване на региона чрез провеждането на методичен икономически и духовен геноцид в родопския край“, подчертава Реджепов.

За разпространението на „Балканските войни в Родопите 1912-1913 г.“ първи сигнализира академик Георги Марков, поради което тя е вече недостъпна за широката публика.


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Николай Date: November 01, 2012, 21:08
:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: subigi kurt Date: November 01, 2012, 22:09

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Когато Турчин каже че са клани арменци му дават Нобелова награда, а тук нещо на терсене. Други пък ги прокудиха че искали да изследват мита Батак. ;D 8) ???


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: ibrahim65 Date: November 01, 2012, 23:11

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Книга пише, че българите са клали и гонили помаците

http://dnes.dir.bg/news/rodopi-kniga-pomatzi-balkanskite-voyni-pomak-12325069?nt=4


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: solinvictus Date: November 02, 2012, 01:44

Книга пише, че българите са клали и гонили помаците

http://dnes.dir.bg/news/rodopi-kniga-pomatzi-balkanskite-voyni-pomak-12325069?nt=4

Поредното активно турско мероприятие и лъжа ! С помощта на помаците!


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Suleyman.45 Date: November 02, 2012, 06:26
Mladi i bolni psihi4eski  slavyanobulgaski istori4ari-papagali pak ste zabravili,4e za da ima efekt le4enieto vi hap4etata trybva da se vzemat redovno.Psihi4eskite bolesti ne se lekuvat lesno,osobeno ako sa nasledstveni kolektivni Hayde begom mar6 pri sebepodomnite vi fa6isto-komunisti ot ataka i vmwo.Nahalni glupavi na n-ta stepen.


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 06:46

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Според мен забравена истина ;)  Истината не разделя , а сплотява.Това е минало и някой който го определя за антибългарско -греши! ::) ;)
Препоръчвам ти да прочетеш:“Несъмнено са направени реални усилия да се спре беззаконието на четите и да се справят властите със случаите на мародерство от страна на войските. Архивите на военните съдилища, които притежаваме, показват, че през януари 1913 година в българските щабове се е чувствала тревога от честите и тежки случаи на изстъпления, извършвани в окупираните територии. Една телеграма-циркуляр (вж. приложение А13) изпратено до командирите и управителите в Македония и Тракия, изисква от тях да започнат разследвания по всякакви случаи на изстъпления, извършвани срещу жителите на окупираните територии. Телеграмата им напомня, че в този случай е поставена на изпитание честта на армията, а също така, че всякакво безразличие от тяхна страна спрямо престъпления на отделни лица ще накара света да счита цивилизоваността на българина за не по-висока от тази на неговия неприятел. С две по-късни телеграми военните съдилища получават указания да се занимаят веднага с такива обвинения и да дават предимство на такива дела пред всички други, по-специално когато оплакванията идват от турското население. Тонът на тези инструкции е всичко, което може да се иска. Неприятното е, че до 15 февруари 1913 година военните съдилища в Македония са произнесли присъди само срещу 10 лица за убийство, срещу 8 лица за кражба или плячкосване и срещу 2 лица за изнасилване. Голям брой все още са в етап на разследване и тук са включени 78 дела за убийство, 69 за грабеж, 7 за изнасилване, 7 за кражба, прикрита под формата на налог или данък, 14 за палеж и 81 за най-различни видове кражба или измама. Измежду виновниците 37 са македонски въстаници, включително 6 войводи. Ние не знаем точно колко от тези дела са завършени и колко от виновниците са действително осъдени, тъй като архивите на македонските военни съдилища са били загубени при евакуирането на Серес. Но имаме информация, че при евакуирането на града, над 200 затворници, числящи се преди това към българската армия и към нередовните чети, са излежавали присъди в затвора на Серес. Имаме основание да считаме, че тогава те са били освободени – едно нежелателно нарушение, което може би е било неизбежно при съществуващите обстоятелства. Тези факти показват, че в Македония е направено значително усилие за справяне с изстъпленията, извършени срещу турското население. Това в известна степен може да се счита като закъсняла мярка, и няма съмнение, че една незабавна екзекуция на някои от по-видните престъпници в ранните седмици на войната би имала много по-благоприятен ефект. Общественото мнение на Балканите не осъжда със същата строгост изстъпления, извършени от християни срещу мюсюлмани, както това се извършва от неутрални наблюдатели. Това е нещо неизбежно, като се имат предвид историческите условия. Но няма съмнение, че ръководителите на българската армия са направили реален опит да възстановят нейната чест и че този

73

опит е успешен, тъй като е довел до голямо подобрение в поведението на българските войски и бойците от нередовните формации. Трябва да се зачетат усилията на българското правителство. С оглед да се спрат грабежите, то издаде указ, с който обявява всички прехвърляния на поземлена собственост от мюсюлманското население през периода на войната за незаконни и недействителни.

Нека споменем тук широко прилаганата от българите практика за насилствено покръстване в християнската вяра. Помаците са българи по народност и език, които в даден период от турското завоевание са били насилствено принудени да приемат Исляма. Те не говорят турски език и са запазили някои от традиционните спомени на християнското си минало. Но в повечето Случаи обстоятелствата са ги направили фанатични мюсюлмани. Техният брой в новоосвободените територии възлиза на не по-малко от 80 хиляди, съсредоточени главно на север и на изток от Неврокоп Светият синод на Българската православна църква е възприел план за масово връщане към християнството, като много често Синодът разчита на подкрепа от военните и цивилните власти, а също така несъмнено и от страна на въстаническите чети. Обикновено не е било нужно да се прилага някакво реално насилие; заплахите, подкрепени с наличието на явна сила и власт, гарантираща тяхното прилагане, се оказва достатъчна, за да накара цели села да се подчинят и да извършат покръстването. Това е систематично прилагана политика. Много време преди избухването на Втората балканска война помаците в повечето от районите външно са се подчинявали на Българската православна църква и с привидно усърдие присъствали на богослужението и проповедите на свещениците и монахините, изпратени от Светия синод, за да ги наставляват в основните принципи на християнството. Това отклонение влиза в ярко противоречие с толерантността, която българското царство обикновено проявява спрямо мюсюлманите, живеещи в неговите граници, и трябва да се счита за едно от най-малко извинимите бруталности по време на войната. Светият синод се аргументира с пояснението, че тъй като сила е била приложена за покръстване на християните в Исляма, то справедливо било отново да бъде прилагана сила в обратния процес. Такива доводи представляват още едно доказателство, че народите, чието съзнание в продължение на векове се е оформяло от принципите за отплатата и от практиката на отмъщението, клонят към едно общо ниво на деградация…… „http://promacedonia.com/karnegi/glava2_1.html
и още:http://pomakleaks.webs.com/


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: solinvictus Date: November 02, 2012, 17:22
Разбира се ,че такива псевдо истини няма да обединят никой.Те се измислят в центрове чужди на това население и под шапката на исляма лъжат.Но Аллах ще ги накаже със своята сила!Такива пошли писания се спонсорират от арабски сунити и са от различни ислямски секти ,които тровят българските мохамедани в Родопите!Такива книжки вредят и насаждат омраза!


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Suleyman.45 Date: November 02, 2012, 21:30
A siderov karaka4anov mir i lubov.Mlado mom4e naistina li ne razli4ava6 zloto ot dobroto,uvajenieto i neza4itaneto na razli4niya.Naistina li misli6,4e nyakoy nyama pravo na mneniye za istori4eski tragediyi umi6leno pazeni v tayna ot ob6testvoto,ta samo predi 25g.byaha ubivani hora samo zaradi gordite si musulmanski imena.Naistina li smyata6,4e pisaneto na kniga za klanetata i pojarite izvur6eni ot bulgarite po poma6kite sela se sponsorira s turski pari.Razbiri mom4e s tozi na4in na jivot,s tezi pisaniya pulni s omraza,nenavist,psuvni nikogo nyama priob6tite kum vas-nito turki nitto pomaki nito romi.Umniya se kontzetrira v/u prilikite,a glupaka v/u razlikite.Na otno6eniya na ob6testva tozi na4in na povedenie vodi do stra6ni mnogo sta6ni ne6ta.Vuv 2ta sv.voyna zaginaha 50miliona 4ove6ki su6testva ivsi4kite sa mislili,4e obi4at mnogo rodinata si,4e sa veliki,a drugite sa ni6tojestva bez pravo najivot imislene.


Re: Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 21:31

Разбира се ,че такива псевдо истини няма да обединят никой.Те се измислят в центрове чужди на това население и под шапката на исляма лъжат.Но Аллах ще ги накаже със своята сила!Такива пошли писания се спонсорират от арабски сунити и са от различни ислямски секти ,които тровят българските мохамедани в Родопите!Такива книжки вредят и насаждат омраза!

На кого вредят на кръстоносците които с насилие и зверства покръствали,горили, изнасилвали…. >:(  Ти какво очакваш любов ли? ??? ::)
А и не съм знаел уважавани историци като Н. Хайтов,В Дечов, и Стойо Шишков да са „арабски сунити и са от различни ислямски секти“. Я се порови малко те не пишат ли за тези срамни действия над мирно население.За някой серсеми естествено е гордост да нападнеш хора без оръжие и мераци да воюват и да колят. ;)


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 21:35
http://www.rodopismolian.blogspot.com/2012/11/blog-post_2.htmlВасил Войнов: Война между помаците от „Помак“ и българомохамеданите от „Дружба-Родина“!? Георги Марков спря книгата на Реджепов
Да живеят историчарите от БАН, да живее свободата на словото, да живее цензурата.Кумонизма се завърна :-\


Герои и героичното в Балканската война клип 1

2. „Едно бащино писмо“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 2

3. „Баща и син“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 3

4. „Героизмътъ на българите“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 4

5. „Българската жена“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 5

6. „Невероятно“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 6

7. „Не колко,а къде са“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 7

8. „Капитанъ Забрански“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 8

9. „Около Одринъ“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 9

10. „Майки“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 10

11. „Една мила сцена“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 11

12. „Ранените българи“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 12

13. „Изъ разказа на единъ офицеръ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 13 (Embedding disabled, limit reached)
14. „Сигналистътъ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 14 (Embedding disabled, limit reached)
15. „Славната смъртъ на единъ юнакъ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 15 (Embedding disabled, limit reached)
16.“Турски отзивъ за българския войникъ“- Герои и героичното в Балканската война клип 16 (Embedding disabled, limit reached)
17. „Турското великодушие“ – Герои и героичното в Балканската война клип 17 (Embedding disabled, limit reached)
18. „Въ болницата“ – Герои и героичното в Балканската война клип 18 (Embedding disabled, limit reached)
19. „Въ землянките“ – Герои и героичното в Балканската война клип 19 (Embedding disabled, limit reached)
__________________


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: isa71 Date: March 10, 2010, 08:59
баи митре,темата е за помаците и балканските воини,твоя пост няма нищо общо


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Бай Митре Date: March 12, 2010, 14:33

баи митре,темата е за помаците и балканските воини,твоя пост няма нищо общо

Кардаш,случайно да си видял че пише: Помаците и БАЛКАНСКИТЕ ВОЙНИ ? То,това ако няма общо,незнам кое има ?! И още нещо-какво толкоз се впрегна,да не съм обидил някои ? Това е история…
Буд здрав !


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 01, 2012, 19:54
http://www.rodopismolian.blogspot.com/2012/11/blog-post_7970.html
Институт „Помак” издаде книга за Балканската война! Освободителите – „Армия от бандити, поробили Родопите”
01 ноември 2012, четвъртък
Книга срещу освободителния характер на Балканската война се разпространява тайно в джамиите на Родопите.

Исмен Реджепов, който е неин автор, твърди, че е бил близък с писателя Николай Хайтов.

Книгата със заглавие „Балканските войни в Родопите 1912-1913 г.“ е първото издание на основаната неотдавна неправителствена организация „Европейски институт Помак“, съобщава репортер на 24smolian.

Според автора й, войната не освобождава българите-мюсюлмани, а напротив – тя е насочена срещу тях. Това е така, защото, според автора й, Турция била готова и отстъпила доброволно Родопите на България, но българите християни извършили геноцид над „помаците“, като клали, прогонвали и палили цели села.

Читатели определят книгата едновременно като „промарксическа и проислямистка“.

Авторът твърди, че „в основата на исляма е заложена ценностна система, която я превръща в световна господстваща система“. В доказателство на своята теза Реджепов привежда спомени, които се оказват реминисценции на събития от османско време, но с нов прочит, който ги свързва с българската войска:

„В селото било изиграно най-жестокото хоро, най-кървавото хоро, оставило неизлечими следи в паметта на хората от това време като черен спомен за нечуваните издевателства на една свирепа армия от бандити, която за кощунство на преживелите трагедията се нарича армия-освободителка на поробените братя в Родопите.“

Българските управници продължавали политиката на предшествениците си от времето на Балканската война. „Тази мъст проличава в етно-религиозното прочистване на региона чрез провеждането на методичен икономически и духовен геноцид в родопския край“, подчертава Реджепов.

За разпространението на „Балканските войни в Родопите 1912-1913 г.“ първи сигнализира академик Георги Марков, поради което тя е вече недостъпна за широката публика.


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Николай Date: November 01, 2012, 21:08
:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: subigi kurt Date: November 01, 2012, 22:09

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Когато Турчин каже че са клани арменци му дават Нобелова награда, а тук нещо на терсене. Други пък ги прокудиха че искали да изследват мита Батак. ;D 8) ???


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: ibrahim65 Date: November 01, 2012, 23:11

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Книга пише, че българите са клали и гонили помаците

http://dnes.dir.bg/news/rodopi-kniga-pomatzi-balkanskite-voyni-pomak-12325069?nt=4


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: solinvictus Date: November 02, 2012, 01:44

Книга пише, че българите са клали и гонили помаците

http://dnes.dir.bg/news/rodopi-kniga-pomatzi-balkanskite-voyni-pomak-12325069?nt=4

Поредното активно турско мероприятие и лъжа ! С помощта на помаците!


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Suleyman.45 Date: November 02, 2012, 06:26
Mladi i bolni psihi4eski  slavyanobulgaski istori4ari-papagali pak ste zabravili,4e za da ima efekt le4enieto vi hap4etata trybva da se vzemat redovno.Psihi4eskite bolesti ne se lekuvat lesno,osobeno ako sa nasledstveni kolektivni Hayde begom mar6 pri sebepodomnite vi fa6isto-komunisti ot ataka i vmwo.Nahalni glupavi na n-ta stepen.


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 06:46

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Според мен забравена истина ;)  Истината не разделя , а сплотява.Това е минало и някой който го определя за антибългарско -греши! ::) ;)
Препоръчвам ти да прочетеш:“Несъмнено са направени реални усилия да се спре беззаконието на четите и да се справят властите със случаите на мародерство от страна на войските. Архивите на военните съдилища, които притежаваме, показват, че през януари 1913 година в българските щабове се е чувствала тревога от честите и тежки случаи на изстъпления, извършвани в окупираните територии. Една телеграма-циркуляр (вж. приложение А13) изпратено до командирите и управителите в Македония и Тракия, изисква от тях да започнат разследвания по всякакви случаи на изстъпления, извършвани срещу жителите на окупираните територии. Телеграмата им напомня, че в този случай е поставена на изпитание честта на армията, а също така, че всякакво безразличие от тяхна страна спрямо престъпления на отделни лица ще накара света да счита цивилизоваността на българина за не по-висока от тази на неговия неприятел. С две по-късни телеграми военните съдилища получават указания да се занимаят веднага с такива обвинения и да дават предимство на такива дела пред всички други, по-специално когато оплакванията идват от турското население. Тонът на тези инструкции е всичко, което може да се иска. Неприятното е, че до 15 февруари 1913 година военните съдилища в Македония са произнесли присъди само срещу 10 лица за убийство, срещу 8 лица за кражба или плячкосване и срещу 2 лица за изнасилване. Голям брой все още са в етап на разследване и тук са включени 78 дела за убийство, 69 за грабеж, 7 за изнасилване, 7 за кражба, прикрита под формата на налог или данък, 14 за палеж и 81 за най-различни видове кражба или измама. Измежду виновниците 37 са македонски въстаници, включително 6 войводи. Ние не знаем точно колко от тези дела са завършени и колко от виновниците са действително осъдени, тъй като архивите на македонските военни съдилища са били загубени при евакуирането на Серес. Но имаме информация, че при евакуирането на града, над 200 затворници, числящи се преди това към българската армия и към нередовните чети, са излежавали присъди в затвора на Серес. Имаме основание да считаме, че тогава те са били освободени – едно нежелателно нарушение, което може би е било неизбежно при съществуващите обстоятелства. Тези факти показват, че в Македония е направено значително усилие за справяне с изстъпленията, извършени срещу турското население. Това в известна степен може да се счита като закъсняла мярка, и няма съмнение, че една незабавна екзекуция на някои от по-видните престъпници в ранните седмици на войната би имала много по-благоприятен ефект. Общественото мнение на Балканите не осъжда със същата строгост изстъпления, извършени от християни срещу мюсюлмани, както това се извършва от неутрални наблюдатели. Това е нещо неизбежно, като се имат предвид историческите условия. Но няма съмнение, че ръководителите на българската армия са направили реален опит да възстановят нейната чест и че този

73

опит е успешен, тъй като е довел до голямо подобрение в поведението на българските войски и бойците от нередовните формации. Трябва да се зачетат усилията на българското правителство. С оглед да се спрат грабежите, то издаде указ, с който обявява всички прехвърляния на поземлена собственост от мюсюлманското население през периода на войната за незаконни и недействителни.

Нека споменем тук широко прилаганата от българите практика за насилствено покръстване в християнската вяра. Помаците са българи по народност и език, които в даден период от турското завоевание са били насилствено принудени да приемат Исляма. Те не говорят турски език и са запазили някои от традиционните спомени на християнското си минало. Но в повечето Случаи обстоятелствата са ги направили фанатични мюсюлмани. Техният брой в новоосвободените територии възлиза на не по-малко от 80 хиляди, съсредоточени главно на север и на изток от Неврокоп Светият синод на Българската православна църква е възприел план за масово връщане към християнството, като много често Синодът разчита на подкрепа от военните и цивилните власти, а също така несъмнено и от страна на въстаническите чети. Обикновено не е било нужно да се прилага някакво реално насилие; заплахите, подкрепени с наличието на явна сила и власт, гарантираща тяхното прилагане, се оказва достатъчна, за да накара цели села да се подчинят и да извършат покръстването. Това е систематично прилагана политика. Много време преди избухването на Втората балканска война помаците в повечето от районите външно са се подчинявали на Българската православна църква и с привидно усърдие присъствали на богослужението и проповедите на свещениците и монахините, изпратени от Светия синод, за да ги наставляват в основните принципи на християнството. Това отклонение влиза в ярко противоречие с толерантността, която българското царство обикновено проявява спрямо мюсюлманите, живеещи в неговите граници, и трябва да се счита за едно от най-малко извинимите бруталности по време на войната. Светият синод се аргументира с пояснението, че тъй като сила е била приложена за покръстване на християните в Исляма, то справедливо било отново да бъде прилагана сила в обратния процес. Такива доводи представляват още едно доказателство, че народите, чието съзнание в продължение на векове се е оформяло от принципите за отплатата и от практиката на отмъщението, клонят към едно общо ниво на деградация…… „http://promacedonia.com/karnegi/glava2_1.html
и още:http://pomakleaks.webs.com/


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: solinvictus Date: November 02, 2012, 17:22
Разбира се ,че такива псевдо истини няма да обединят никой.Те се измислят в центрове чужди на това население и под шапката на исляма лъжат.Но Аллах ще ги накаже със своята сила!Такива пошли писания се спонсорират от арабски сунити и са от различни ислямски секти ,които тровят българските мохамедани в Родопите!Такива книжки вредят и насаждат омраза!


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Suleyman.45 Date: November 02, 2012, 21:30
A siderov karaka4anov mir i lubov.Mlado mom4e naistina li ne razli4ava6 zloto ot dobroto,uvajenieto i neza4itaneto na razli4niya.Naistina li misli6,4e nyakoy nyama pravo na mneniye za istori4eski tragediyi umi6leno pazeni v tayna ot ob6testvoto,ta samo predi 25g.byaha ubivani hora samo zaradi gordite si musulmanski imena.Naistina li smyata6,4e pisaneto na kniga za klanetata i pojarite izvur6eni ot bulgarite po poma6kite sela se sponsorira s turski pari.Razbiri mom4e s tozi na4in na jivot,s tezi pisaniya pulni s omraza,nenavist,psuvni nikogo nyama priob6tite kum vas-nito turki nitto pomaki nito romi.Umniya se kontzetrira v/u prilikite,a glupaka v/u razlikite.Na otno6eniya na ob6testva tozi na4in na povedenie vodi do stra6ni mnogo sta6ni ne6ta.Vuv 2ta sv.voyna zaginaha 50miliona 4ove6ki su6testva ivsi4kite sa mislili,4e obi4at mnogo rodinata si,4e sa veliki,a drugite sa ni6tojestva bez pravo najivot imislene.


Re: Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 21:31

Разбира се ,че такива псевдо истини няма да обединят никой.Те се измислят в центрове чужди на това население и под шапката на исляма лъжат.Но Аллах ще ги накаже със своята сила!Такива пошли писания се спонсорират от арабски сунити и са от различни ислямски секти ,които тровят българските мохамедани в Родопите!Такива книжки вредят и насаждат омраза!

На кого вредят на кръстоносците които с насилие и зверства покръствали,горили, изнасилвали…. >:(  Ти какво очакваш любов ли? ??? ::)
А и не съм знаел уважавани историци като Н. Хайтов,В Дечов, и Стойо Шишков да са „арабски сунити и са от различни ислямски секти“. Я се порови малко те не пишат ли за тези срамни действия над мирно население.За някой серсеми естествено е гордост да нападнеш хора без оръжие и мераци да воюват и да колят. ;)


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 21:35
http://www.rodopismolian.blogspot.com/2012/11/blog-post_2.htmlВасил Войнов: Война между помаците от „Помак“ и българомохамеданите от „Дружба-Родина“!? Георги Марков спря книгата на Реджепов
Да живеят историчарите от БАН, да живее свободата на словото, да живее цензурата.Кумонизма се завърна :-\


Герои и героичното в Балканската война клип 1

2. „Едно бащино писмо“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 2

3. „Баща и син“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 3

4. „Героизмътъ на българите“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 4

5. „Българската жена“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 5

6. „Невероятно“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 6

7. „Не колко,а къде са“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 7

8. „Капитанъ Забрански“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 8

9. „Около Одринъ“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 9

10. „Майки“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 10

11. „Една мила сцена“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 11

12. „Ранените българи“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 12

13. „Изъ разказа на единъ офицеръ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 13 (Embedding disabled, limit reached)
14. „Сигналистътъ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 14 (Embedding disabled, limit reached)
15. „Славната смъртъ на единъ юнакъ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 15 (Embedding disabled, limit reached)
16.“Турски отзивъ за българския войникъ“- Герои и героичното в Балканската война клип 16 (Embedding disabled, limit reached)
17. „Турското великодушие“ – Герои и героичното в Балканската война клип 17 (Embedding disabled, limit reached)
18. „Въ болницата“ – Герои и героичното в Балканската война клип 18 (Embedding disabled, limit reached)
19. „Въ землянките“ – Герои и героичното в Балканската война клип 19 (Embedding disabled, limit reached)
__________________


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: isa71 Date: March 10, 2010, 08:59
баи митре,темата е за помаците и балканските воини,твоя пост няма нищо общо


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Бай Митре Date: March 12, 2010, 14:33

баи митре,темата е за помаците и балканските воини,твоя пост няма нищо общо

Кардаш,случайно да си видял че пише: Помаците и БАЛКАНСКИТЕ ВОЙНИ ? То,това ако няма общо,незнам кое има ?! И още нещо-какво толкоз се впрегна,да не съм обидил някои ? Това е история…
Буд здрав !


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 01, 2012, 19:54
http://www.rodopismolian.blogspot.com/2012/11/blog-post_7970.html
Институт „Помак” издаде книга за Балканската война! Освободителите – „Армия от бандити, поробили Родопите”
01 ноември 2012, четвъртък
Книга срещу освободителния характер на Балканската война се разпространява тайно в джамиите на Родопите.

Исмен Реджепов, който е неин автор, твърди, че е бил близък с писателя Николай Хайтов.

Книгата със заглавие „Балканските войни в Родопите 1912-1913 г.“ е първото издание на основаната неотдавна неправителствена организация „Европейски институт Помак“, съобщава репортер на 24smolian.

Според автора й, войната не освобождава българите-мюсюлмани, а напротив – тя е насочена срещу тях. Това е така, защото, според автора й, Турция била готова и отстъпила доброволно Родопите на България, но българите християни извършили геноцид над „помаците“, като клали, прогонвали и палили цели села.

Читатели определят книгата едновременно като „промарксическа и проислямистка“.

Авторът твърди, че „в основата на исляма е заложена ценностна система, която я превръща в световна господстваща система“. В доказателство на своята теза Реджепов привежда спомени, които се оказват реминисценции на събития от османско време, но с нов прочит, който ги свързва с българската войска:

„В селото било изиграно най-жестокото хоро, най-кървавото хоро, оставило неизлечими следи в паметта на хората от това време като черен спомен за нечуваните издевателства на една свирепа армия от бандити, която за кощунство на преживелите трагедията се нарича армия-освободителка на поробените братя в Родопите.“

Българските управници продължавали политиката на предшествениците си от времето на Балканската война. „Тази мъст проличава в етно-религиозното прочистване на региона чрез провеждането на методичен икономически и духовен геноцид в родопския край“, подчертава Реджепов.

За разпространението на „Балканските войни в Родопите 1912-1913 г.“ първи сигнализира академик Георги Марков, поради което тя е вече недостъпна за широката публика.


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Николай Date: November 01, 2012, 21:08
:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: subigi kurt Date: November 01, 2012, 22:09

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Когато Турчин каже че са клани арменци му дават Нобелова награда, а тук нещо на терсене. Други пък ги прокудиха че искали да изследват мита Батак. ;D 8) ???


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: ibrahim65 Date: November 01, 2012, 23:11

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Книга пише, че българите са клали и гонили помаците

http://dnes.dir.bg/news/rodopi-kniga-pomatzi-balkanskite-voyni-pomak-12325069?nt=4


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: solinvictus Date: November 02, 2012, 01:44

Книга пише, че българите са клали и гонили помаците

http://dnes.dir.bg/news/rodopi-kniga-pomatzi-balkanskite-voyni-pomak-12325069?nt=4

Поредното активно турско мероприятие и лъжа ! С помощта на помаците!


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Suleyman.45 Date: November 02, 2012, 06:26
Mladi i bolni psihi4eski  slavyanobulgaski istori4ari-papagali pak ste zabravili,4e za da ima efekt le4enieto vi hap4etata trybva da se vzemat redovno.Psihi4eskite bolesti ne se lekuvat lesno,osobeno ako sa nasledstveni kolektivni Hayde begom mar6 pri sebepodomnite vi fa6isto-komunisti ot ataka i vmwo.Nahalni glupavi na n-ta stepen.


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 06:46

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Според мен забравена истина ;)  Истината не разделя , а сплотява.Това е минало и някой който го определя за антибългарско -греши! ::) ;)
Препоръчвам ти да прочетеш:“Несъмнено са направени реални усилия да се спре беззаконието на четите и да се справят властите със случаите на мародерство от страна на войските. Архивите на военните съдилища, които притежаваме, показват, че през януари 1913 година в българските щабове се е чувствала тревога от честите и тежки случаи на изстъпления, извършвани в окупираните територии. Една телеграма-циркуляр (вж. приложение А13) изпратено до командирите и управителите в Македония и Тракия, изисква от тях да започнат разследвания по всякакви случаи на изстъпления, извършвани срещу жителите на окупираните територии. Телеграмата им напомня, че в този случай е поставена на изпитание честта на армията, а също така, че всякакво безразличие от тяхна страна спрямо престъпления на отделни лица ще накара света да счита цивилизоваността на българина за не по-висока от тази на неговия неприятел. С две по-късни телеграми военните съдилища получават указания да се занимаят веднага с такива обвинения и да дават предимство на такива дела пред всички други, по-специално когато оплакванията идват от турското население. Тонът на тези инструкции е всичко, което може да се иска. Неприятното е, че до 15 февруари 1913 година военните съдилища в Македония са произнесли присъди само срещу 10 лица за убийство, срещу 8 лица за кражба или плячкосване и срещу 2 лица за изнасилване. Голям брой все още са в етап на разследване и тук са включени 78 дела за убийство, 69 за грабеж, 7 за изнасилване, 7 за кражба, прикрита под формата на налог или данък, 14 за палеж и 81 за най-различни видове кражба или измама. Измежду виновниците 37 са македонски въстаници, включително 6 войводи. Ние не знаем точно колко от тези дела са завършени и колко от виновниците са действително осъдени, тъй като архивите на македонските военни съдилища са били загубени при евакуирането на Серес. Но имаме информация, че при евакуирането на града, над 200 затворници, числящи се преди това към българската армия и към нередовните чети, са излежавали присъди в затвора на Серес. Имаме основание да считаме, че тогава те са били освободени – едно нежелателно нарушение, което може би е било неизбежно при съществуващите обстоятелства. Тези факти показват, че в Македония е направено значително усилие за справяне с изстъпленията, извършени срещу турското население. Това в известна степен може да се счита като закъсняла мярка, и няма съмнение, че една незабавна екзекуция на някои от по-видните престъпници в ранните седмици на войната би имала много по-благоприятен ефект. Общественото мнение на Балканите не осъжда със същата строгост изстъпления, извършени от християни срещу мюсюлмани, както това се извършва от неутрални наблюдатели. Това е нещо неизбежно, като се имат предвид историческите условия. Но няма съмнение, че ръководителите на българската армия са направили реален опит да възстановят нейната чест и че този

73

опит е успешен, тъй като е довел до голямо подобрение в поведението на българските войски и бойците от нередовните формации. Трябва да се зачетат усилията на българското правителство. С оглед да се спрат грабежите, то издаде указ, с който обявява всички прехвърляния на поземлена собственост от мюсюлманското население през периода на войната за незаконни и недействителни.

Нека споменем тук широко прилаганата от българите практика за насилствено покръстване в християнската вяра. Помаците са българи по народност и език, които в даден период от турското завоевание са били насилствено принудени да приемат Исляма. Те не говорят турски език и са запазили някои от традиционните спомени на християнското си минало. Но в повечето Случаи обстоятелствата са ги направили фанатични мюсюлмани. Техният брой в новоосвободените територии възлиза на не по-малко от 80 хиляди, съсредоточени главно на север и на изток от Неврокоп Светият синод на Българската православна църква е възприел план за масово връщане към християнството, като много често Синодът разчита на подкрепа от военните и цивилните власти, а също така несъмнено и от страна на въстаническите чети. Обикновено не е било нужно да се прилага някакво реално насилие; заплахите, подкрепени с наличието на явна сила и власт, гарантираща тяхното прилагане, се оказва достатъчна, за да накара цели села да се подчинят и да извършат покръстването. Това е систематично прилагана политика. Много време преди избухването на Втората балканска война помаците в повечето от районите външно са се подчинявали на Българската православна църква и с привидно усърдие присъствали на богослужението и проповедите на свещениците и монахините, изпратени от Светия синод, за да ги наставляват в основните принципи на християнството. Това отклонение влиза в ярко противоречие с толерантността, която българското царство обикновено проявява спрямо мюсюлманите, живеещи в неговите граници, и трябва да се счита за едно от най-малко извинимите бруталности по време на войната. Светият синод се аргументира с пояснението, че тъй като сила е била приложена за покръстване на християните в Исляма, то справедливо било отново да бъде прилагана сила в обратния процес. Такива доводи представляват още едно доказателство, че народите, чието съзнание в продължение на векове се е оформяло от принципите за отплатата и от практиката на отмъщението, клонят към едно общо ниво на деградация…… „http://promacedonia.com/karnegi/glava2_1.html
и още:http://pomakleaks.webs.com/


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: solinvictus Date: November 02, 2012, 17:22
Разбира се ,че такива псевдо истини няма да обединят никой.Те се измислят в центрове чужди на това население и под шапката на исляма лъжат.Но Аллах ще ги накаже със своята сила!Такива пошли писания се спонсорират от арабски сунити и са от различни ислямски секти ,които тровят българските мохамедани в Родопите!Такива книжки вредят и насаждат омраза!


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Suleyman.45 Date: November 02, 2012, 21:30
A siderov karaka4anov mir i lubov.Mlado mom4e naistina li ne razli4ava6 zloto ot dobroto,uvajenieto i neza4itaneto na razli4niya.Naistina li misli6,4e nyakoy nyama pravo na mneniye za istori4eski tragediyi umi6leno pazeni v tayna ot ob6testvoto,ta samo predi 25g.byaha ubivani hora samo zaradi gordite si musulmanski imena.Naistina li smyata6,4e pisaneto na kniga za klanetata i pojarite izvur6eni ot bulgarite po poma6kite sela se sponsorira s turski pari.Razbiri mom4e s tozi na4in na jivot,s tezi pisaniya pulni s omraza,nenavist,psuvni nikogo nyama priob6tite kum vas-nito turki nitto pomaki nito romi.Umniya se kontzetrira v/u prilikite,a glupaka v/u razlikite.Na otno6eniya na ob6testva tozi na4in na povedenie vodi do stra6ni mnogo sta6ni ne6ta.Vuv 2ta sv.voyna zaginaha 50miliona 4ove6ki su6testva ivsi4kite sa mislili,4e obi4at mnogo rodinata si,4e sa veliki,a drugite sa ni6tojestva bez pravo najivot imislene.


Re: Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 21:31

Разбира се ,че такива псевдо истини няма да обединят никой.Те се измислят в центрове чужди на това население и под шапката на исляма лъжат.Но Аллах ще ги накаже със своята сила!Такива пошли писания се спонсорират от арабски сунити и са от различни ислямски секти ,които тровят българските мохамедани в Родопите!Такива книжки вредят и насаждат омраза!

На кого вредят на кръстоносците които с насилие и зверства покръствали,горили, изнасилвали…. >:(  Ти какво очакваш любов ли? ??? ::)
А и не съм знаел уважавани историци като Н. Хайтов,В Дечов, и Стойо Шишков да са „арабски сунити и са от различни ислямски секти“. Я се порови малко те не пишат ли за тези срамни действия над мирно население.За някой серсеми естествено е гордост да нападнеш хора без оръжие и мераци да воюват и да колят. ;)


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 21:35
http://www.rodopismolian.blogspot.com/2012/11/blog-post_2.htmlВасил Войнов: Война между помаците от „Помак“ и българомохамеданите от „Дружба-Родина“!? Георги Марков спря книгата на Реджепов
Да живеят историчарите от БАН, да живее свободата на словото, да живее цензурата.Кумонизма се завърна :-\


Герои и героичното в Балканската война клип 1

2. „Едно бащино писмо“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 2

3. „Баща и син“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 3

4. „Героизмътъ на българите“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 4

5. „Българската жена“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 5

6. „Невероятно“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 6

7. „Не колко,а къде са“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 7

8. „Капитанъ Забрански“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 8

9. „Около Одринъ“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 9

10. „Майки“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 10

11. „Една мила сцена“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 11

12. „Ранените българи“ –

Герои и героичното в Балканската война клип 12

13. „Изъ разказа на единъ офицеръ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 13 (Embedding disabled, limit reached)
14. „Сигналистътъ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 14 (Embedding disabled, limit reached)
15. „Славната смъртъ на единъ юнакъ“ – Герои и героичното в Балканската война клип 15 (Embedding disabled, limit reached)
16.“Турски отзивъ за българския войникъ“- Герои и героичното в Балканската война клип 16 (Embedding disabled, limit reached)
17. „Турското великодушие“ – Герои и героичното в Балканската война клип 17 (Embedding disabled, limit reached)
18. „Въ болницата“ – Герои и героичното в Балканската война клип 18 (Embedding disabled, limit reached)
19. „Въ землянките“ – Герои и героичното в Балканската война клип 19 (Embedding disabled, limit reached)
__________________


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: isa71 Date: March 10, 2010, 08:59
баи митре,темата е за помаците и балканските воини,твоя пост няма нищо общо


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Бай Митре Date: March 12, 2010, 14:33

баи митре,темата е за помаците и балканските воини,твоя пост няма нищо общо

Кардаш,случайно да си видял че пише: Помаците и БАЛКАНСКИТЕ ВОЙНИ ? То,това ако няма общо,незнам кое има ?! И още нещо-какво толкоз се впрегна,да не съм обидил някои ? Това е история…
Буд здрав !


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 01, 2012, 19:54
http://www.rodopismolian.blogspot.com/2012/11/blog-post_7970.html
Институт „Помак” издаде книга за Балканската война! Освободителите – „Армия от бандити, поробили Родопите”
01 ноември 2012, четвъртък
Книга срещу освободителния характер на Балканската война се разпространява тайно в джамиите на Родопите.

Исмен Реджепов, който е неин автор, твърди, че е бил близък с писателя Николай Хайтов.

Книгата със заглавие „Балканските войни в Родопите 1912-1913 г.“ е първото издание на основаната неотдавна неправителствена организация „Европейски институт Помак“, съобщава репортер на 24smolian.

Според автора й, войната не освобождава българите-мюсюлмани, а напротив – тя е насочена срещу тях. Това е така, защото, според автора й, Турция била готова и отстъпила доброволно Родопите на България, но българите християни извършили геноцид над „помаците“, като клали, прогонвали и палили цели села.

Читатели определят книгата едновременно като „промарксическа и проислямистка“.

Авторът твърди, че „в основата на исляма е заложена ценностна система, която я превръща в световна господстваща система“. В доказателство на своята теза Реджепов привежда спомени, които се оказват реминисценции на събития от османско време, но с нов прочит, който ги свързва с българската войска:

„В селото било изиграно най-жестокото хоро, най-кървавото хоро, оставило неизлечими следи в паметта на хората от това време като черен спомен за нечуваните издевателства на една свирепа армия от бандити, която за кощунство на преживелите трагедията се нарича армия-освободителка на поробените братя в Родопите.“

Българските управници продължавали политиката на предшествениците си от времето на Балканската война. „Тази мъст проличава в етно-религиозното прочистване на региона чрез провеждането на методичен икономически и духовен геноцид в родопския край“, подчертава Реджепов.

За разпространението на „Балканските войни в Родопите 1912-1913 г.“ първи сигнализира академик Георги Марков, поради което тя е вече недостъпна за широката публика.


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Николай Date: November 01, 2012, 21:08
:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: subigi kurt Date: November 01, 2012, 22:09

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Когато Турчин каже че са клани арменци му дават Нобелова награда, а тук нещо на терсене. Други пък ги прокудиха че искали да изследват мита Батак. ;D 8) ???


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: ibrahim65 Date: November 01, 2012, 23:11

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Книга пише, че българите са клали и гонили помаците

http://dnes.dir.bg/news/rodopi-kniga-pomatzi-balkanskite-voyni-pomak-12325069?nt=4


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: solinvictus Date: November 02, 2012, 01:44

Книга пише, че българите са клали и гонили помаците

http://dnes.dir.bg/news/rodopi-kniga-pomatzi-balkanskite-voyni-pomak-12325069?nt=4

Поредното активно турско мероприятие и лъжа ! С помощта на помаците!


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Suleyman.45 Date: November 02, 2012, 06:26
Mladi i bolni psihi4eski  slavyanobulgaski istori4ari-papagali pak ste zabravili,4e za da ima efekt le4enieto vi hap4etata trybva da se vzemat redovno.Psihi4eskite bolesti ne se lekuvat lesno,osobeno ako sa nasledstveni kolektivni Hayde begom mar6 pri sebepodomnite vi fa6isto-komunisti ot ataka i vmwo.Nahalni glupavi na n-ta stepen.


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 06:46

:) Каква е тази гавра, какъв е този позор ?!? Каква е тази книга забога ???

Според мен забравена истина ;)  Истината не разделя , а сплотява.Това е минало и някой който го определя за антибългарско -греши! ::) ;)
Препоръчвам ти да прочетеш:“Несъмнено са направени реални усилия да се спре беззаконието на четите и да се справят властите със случаите на мародерство от страна на войските. Архивите на военните съдилища, които притежаваме, показват, че през януари 1913 година в българските щабове се е чувствала тревога от честите и тежки случаи на изстъпления, извършвани в окупираните територии. Една телеграма-циркуляр (вж. приложение А13) изпратено до командирите и управителите в Македония и Тракия, изисква от тях да започнат разследвания по всякакви случаи на изстъпления, извършвани срещу жителите на окупираните територии. Телеграмата им напомня, че в този случай е поставена на изпитание честта на армията, а също така, че всякакво безразличие от тяхна страна спрямо престъпления на отделни лица ще накара света да счита цивилизоваността на българина за не по-висока от тази на неговия неприятел. С две по-късни телеграми военните съдилища получават указания да се занимаят веднага с такива обвинения и да дават предимство на такива дела пред всички други, по-специално когато оплакванията идват от турското население. Тонът на тези инструкции е всичко, което може да се иска. Неприятното е, че до 15 февруари 1913 година военните съдилища в Македония са произнесли присъди само срещу 10 лица за убийство, срещу 8 лица за кражба или плячкосване и срещу 2 лица за изнасилване. Голям брой все още са в етап на разследване и тук са включени 78 дела за убийство, 69 за грабеж, 7 за изнасилване, 7 за кражба, прикрита под формата на налог или данък, 14 за палеж и 81 за най-различни видове кражба или измама. Измежду виновниците 37 са македонски въстаници, включително 6 войводи. Ние не знаем точно колко от тези дела са завършени и колко от виновниците са действително осъдени, тъй като архивите на македонските военни съдилища са били загубени при евакуирането на Серес. Но имаме информация, че при евакуирането на града, над 200 затворници, числящи се преди това към българската армия и към нередовните чети, са излежавали присъди в затвора на Серес. Имаме основание да считаме, че тогава те са били освободени – едно нежелателно нарушение, което може би е било неизбежно при съществуващите обстоятелства. Тези факти показват, че в Македония е направено значително усилие за справяне с изстъпленията, извършени срещу турското население. Това в известна степен може да се счита като закъсняла мярка, и няма съмнение, че една незабавна екзекуция на някои от по-видните престъпници в ранните седмици на войната би имала много по-благоприятен ефект. Общественото мнение на Балканите не осъжда със същата строгост изстъпления, извършени от християни срещу мюсюлмани, както това се извършва от неутрални наблюдатели. Това е нещо неизбежно, като се имат предвид историческите условия. Но няма съмнение, че ръководителите на българската армия са направили реален опит да възстановят нейната чест и че този

73

опит е успешен, тъй като е довел до голямо подобрение в поведението на българските войски и бойците от нередовните формации. Трябва да се зачетат усилията на българското правителство. С оглед да се спрат грабежите, то издаде указ, с който обявява всички прехвърляния на поземлена собственост от мюсюлманското население през периода на войната за незаконни и недействителни.

Нека споменем тук широко прилаганата от българите практика за насилствено покръстване в християнската вяра. Помаците са българи по народност и език, които в даден период от турското завоевание са били насилствено принудени да приемат Исляма. Те не говорят турски език и са запазили някои от традиционните спомени на християнското си минало. Но в повечето Случаи обстоятелствата са ги направили фанатични мюсюлмани. Техният брой в новоосвободените територии възлиза на не по-малко от 80 хиляди, съсредоточени главно на север и на изток от Неврокоп Светият синод на Българската православна църква е възприел план за масово връщане към християнството, като много често Синодът разчита на подкрепа от военните и цивилните власти, а също така несъмнено и от страна на въстаническите чети. Обикновено не е било нужно да се прилага някакво реално насилие; заплахите, подкрепени с наличието на явна сила и власт, гарантираща тяхното прилагане, се оказва достатъчна, за да накара цели села да се подчинят и да извършат покръстването. Това е систематично прилагана политика. Много време преди избухването на Втората балканска война помаците в повечето от районите външно са се подчинявали на Българската православна църква и с привидно усърдие присъствали на богослужението и проповедите на свещениците и монахините, изпратени от Светия синод, за да ги наставляват в основните принципи на християнството. Това отклонение влиза в ярко противоречие с толерантността, която българското царство обикновено проявява спрямо мюсюлманите, живеещи в неговите граници, и трябва да се счита за едно от най-малко извинимите бруталности по време на войната. Светият синод се аргументира с пояснението, че тъй като сила е била приложена за покръстване на християните в Исляма, то справедливо било отново да бъде прилагана сила в обратния процес. Такива доводи представляват още едно доказателство, че народите, чието съзнание в продължение на векове се е оформяло от принципите за отплатата и от практиката на отмъщението, клонят към едно общо ниво на деградация…… „http://promacedonia.com/karnegi/glava2_1.html
и още:http://pomakleaks.webs.com/


Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: solinvictus Date: November 02, 2012, 17:22
Разбира се ,че такива псевдо истини няма да обединят никой.Те се измислят в центрове чужди на това население и под шапката на исляма лъжат.Но Аллах ще ги накаже със своята сила!Такива пошли писания се спонсорират от арабски сунити и са от различни ислямски секти ,които тровят българските мохамедани в Родопите!Такива книжки вредят и насаждат омраза!


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: Suleyman.45 Date: November 02, 2012, 21:30
A siderov karaka4anov mir i lubov.Mlado mom4e naistina li ne razli4ava6 zloto ot dobroto,uvajenieto i neza4itaneto na razli4niya.Naistina li misli6,4e nyakoy nyama pravo na mneniye za istori4eski tragediyi umi6leno pazeni v tayna ot ob6testvoto,ta samo predi 25g.byaha ubivani hora samo zaradi gordite si musulmanski imena.Naistina li smyata6,4e pisaneto na kniga za klanetata i pojarite izvur6eni ot bulgarite po poma6kite sela se sponsorira s turski pari.Razbiri mom4e s tozi na4in na jivot,s tezi pisaniya pulni s omraza,nenavist,psuvni nikogo nyama priob6tite kum vas-nito turki nitto pomaki nito romi.Umniya se kontzetrira v/u prilikite,a glupaka v/u razlikite.Na otno6eniya na ob6testva tozi na4in na povedenie vodi do stra6ni mnogo sta6ni ne6ta.Vuv 2ta sv.voyna zaginaha 50miliona 4ove6ki su6testva ivsi4kite sa mislili,4e obi4at mnogo rodinata si,4e sa veliki,a drugite sa ni6tojestva bez pravo najivot imislene.


Re: Ynt: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 21:31

Разбира се ,че такива псевдо истини няма да обединят никой.Те се измислят в центрове чужди на това население и под шапката на исляма лъжат.Но Аллах ще ги накаже със своята сила!Такива пошли писания се спонсорират от арабски сунити и са от различни ислямски секти ,които тровят българските мохамедани в Родопите!Такива книжки вредят и насаждат омраза!

На кого вредят на кръстоносците които с насилие и зверства покръствали,горили, изнасилвали…. >:(  Ти какво очакваш любов ли? ??? ::)
А и не съм знаел уважавани историци като Н. Хайтов,В Дечов, и Стойо Шишков да са „арабски сунити и са от различни ислямски секти“. Я се порови малко те не пишат ли за тези срамни действия над мирно население.За някой серсеми естествено е гордост да нападнеш хора без оръжие и мераци да воюват и да колят. ;)


Re: Помаците и Балканските войни – 1912-1913 By: sulu_man Date: November 02, 2012, 21:35
http://www.rodopismolian.blogspot.com/2012/11/blog-post_2.htmlВасил Войнов: Война между помаците от „Помак“ и българомохамеданите от „Дружба-Родина“!? Георги Марков спря книгата на Реджепов
Да живеят историчарите от БАН, да живее свободата на словото, да живее цензурата.Кумонизма се завърна :-\


Вашият коментар

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.

Translate »